داستان کسب‌وکار؟

یک داستان جذاب

شما باید و باید یک داستان جذاب برای کسب‌وکار خودتان داشته باشید

در هر کسب‌وکار یک داستان وجود دارد، به نظر می‌رسد که کسب‌وکاری موفق عمل می‌کند که داستان جذاب و خیلی عالی دارد.

طبیعی است که داستان هر کسب‌وکاری با کسب‌وکارهای دیگر متفاوت می‌باشد، یکی جذاب، یکی غمگین، یکی خاص، یکی منحصربه‌فرد، یکی بی‌روح و دیگری …..

شاید مهم نباشد که شما چه کسب‌وکاری داشته باشید و آنچه مهم است داستان کسب‌وکار شما است که شمارا نسبت به رقبا متمایز می‌کند.

شاید این جمله را شنیده باشید که:

 مردم اصولاً با احساساتشان تصمیم  می‌گیرند و خرید می‌کنند و سپس با منطقشان آن خرید را توجیه می‌کنند.

شاید اکثر مواقع این‌چنین باشد ، مردم هر وقت به‌صورت به‌قصد خرید کالایی اقدام می‌کنند، ناخودآگاه به دنبال توجیه خود و یافتن دلایلی برای آن خرید هستند و در هنگام خرید یا تهیه آن کالا و یا خدمات به آن‌ها حس خوبی دست می‌دهد و از آن خرید لذت می‌برند و چون از آن خرید حس خوبی دارند شروع می‌کنند به توجیه خرید خودشان حتی اگر آن کالا را گران‌تر از معمول خریده باشند.

به این صورت نتیجه‌گیری می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین دلایل خرید ایجاد حس خوب است.

یک مثال ما هرروز صبح یک لیوان شیر می‌نوشیم که البته از سوپرمارکت شیر با بسته‌بندی یک شرکت خاص تهیه می‌کنیم و در مقابل برندها و شرکت‌های دیگر نیز شیر را عرضه می‌کنند ولی ما نسبت به نوع خاصی احساس رضایت داریم . ما همه میدانیم که شرکت‌های متفاوت شیر را با بسته‌بندی متفاوت ارائه می‌کنند ولی ترجیح و اولویت ما با برند موردنظر خودمان است و شروع می‌کنیم به توجیه محصولات آن شرکت.

اگر به ضمیر ناخودآگاه خودمان بازگردیم متوجه خواهیم شد که آن برند یک داستان خاص دارد که ما با آن رابطه‌ای خاص داریم و برای خودمان هزار و یک دلیل می‌آوریم که آن برند از دیگران بهتر است .

حال

داستان کسب‌وکار شما چیست؟

چرا مردم و مشتریان باید از داستان کسب‌وکار شما خوششان بیاید؟

مهم‌ترین تفاوت داستان کسب‌وکار شما چیست؟

نکته ارزشمند داستان کسب‌وکارتان چیست؟

چرا باید مشتری داستان کسب‌وکار شمارا به دیگر رقبایتان ترجیح دهند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *