درخواست‌ها و برداشت‌ها در کسب‌وکار

درخواست‌ها و برداشت‌ها در کسب‌وکار

اجازه دهید موضوع را این‌گونه بررسی کنیم که شما وارد یک پیتزافروشی شده‌اید بر روی یک صندلی پشت میز می‌نشینید.

خیلی جدی به  مهماندار میگویید لطفاً یک پیتزا به همراه نوشیدنی و مهماندار پاسخ می‌دهد، بله حتماً و …..

در اینجا دو تا مشکل اساسی  وجود دارد

اشکال اول: درخواست ناقص است ، فقط گفته‌اید یک پیتزا به همراه نوشیدنی، اینجا سؤالی مطرح می‌شود که شما چه نوع پیتزا به همره چه نوع نوشیدنی و طبیعی است مهماندار هم نمی‌تواند به شما پاسخ مناسب بدهد.

شما به‌عنوان مدیر و یا مسئول تیم و گروه کسب‌وکارتان باید و باید تمام پرسنل و کارکنان و کارمندان را آموزش بدهید و به آن‌ها باید از ارزش‌ها و اهداف خودتان و شرکتتان را مطلع کنید و درخواست‌های خودتان را واضح بیان کنید و نیز اجازه دهید تا تمام پرسنل از اهداف و آرمان‌های شما مطلع باشند.

شما باید به‌عنوان مدیر مجموعه درخواست‌های خودتان را شفاف و واضح بیان کنید و مشخص کنید که چه‌کاری و چه‌کارهایی را قصد دارید انجام دهید. و در مقابل چه انتظاراتی را از پرسنل دارید و به عبارتی تکلیف پرسنل را واضح بیان کنید.

شما باید به‌عنوان رهبر تیم خودتان اجازه دهید تا در مسیر پیشرفت سازمان ؛ پرسنل آزادانه و آگاهانه اقدام کنند و در این مسیر گاهی هم لازم است به آن‌ها تذکراتی داده شود تا از مسیر خارج نشوند.

خودتان را آماده تشویق پرسنل کنید.

 

جعفر کریم نژاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *